Semnătura electronică

Semnarea electronică a declarațiilor se efectuează folosind un certificat digital obținut de la furnizorii acreditați din România.

Tipuri de token

Certificatul digital folosit la semnătura electronică se află pe un dispozitiv criptografic numit token și care este protejat la acces printr-un cod pin. În funcție de furnizor și tipul token-ului, există unele aspecte importante de luat în considerare atunci când îl cumpărați. Posibilitatea token-ului de a reține codul pin înseamnă ca acesta să nu fie solicitat la fiecare semnare sau autentificare și facilitează procedura automată de semnare și transmitere a declarațiilor. În cazul în care codul pin a fost introdus greșit de mai multe ori, token-ul se blochează. Pentru unele modele, există posibilitatea de deblocare folosind un cod puk, însă pentru altele, este necesară cumpărarea unui nou certificat.

Unii furnizori pot emite certificate „în Cloud”, aflate fizic pe serverul lor și pentru care se solicită introducerea unui cod OTP (primit prin SMS sau într-o aplicație) de fiecare dată când semnați un document sau vă autentificați. Acest tip de certificate este incompatibil cu TDec.

FurnizorToken fizicReține pinDeblocarePreț certificat + tokenPreț reînnoire certificat
AlfasignSafeNetDaDa, online42,9 € / an37,9 € / an
CertdigitalCryptoIDNuDa, cod puk45 € / an27 € / an
CertsignAladdin
Gemalto
Safenet
DaDa, cod puk47 € / an30 € / an
AthenaNumai după prima utilizare
DigisignSafeNetDaNu48,9 € / an29,9 € / an
Trans SpedCryptoIDNuDa, la furnizor61 € / an30 € / an
NamirialNamirial??38 € / an30 € / an
STSSafeNetDaDa--

Prețurile sunt exprimate în EURO și nu includ TVA. Pentru cumpărare, adresați-vă direct furnizorilor.

Înregistrare la ANAF

Pentru a putea transmite și primi documente în relația cu ANAF, trebuie să vă obțineți un „document de conformare” în format PDF de la furnizorul dvs. și apoi să înregistrați certificatul la ANAF:

  1. Pentru a putea transmite / primi facturi, transporturi, solicitări, mesaje SPV, trebuie să vă înregistrați în SPV
  2. Pentru a putea transmite declarații fiscale, trebuie să obțineți formularul 150 (semnat olograf, scanat și semnat electronic) și să-l transmiteți împreună cu documentația suport prin formularul de contact din SPV (folosind TDec sau direct pe site-ul ANAF).

Arhiva zip cu documentele suport trebuie să conțină: